Odszkodowania samochodowe

Czy program Polisa Plus funkcjonuje w całej Polsce?

Tak. Program Polisa Plus realizowany jest przez Fundusz Odszkodowań Komunikacyjnych na terenie całej Polski.

Czy przekazując Funduszowi Odszkodowań Komunikacyjnych dokumenty dotyczące szkody, mogę mieć pewność, że moje dane osobowe są bezpieczne?

Tak. Chronimy wszystkie dane, które otrzymujemy od naszych klientów. Nie są one udostępniane innym podmiotom ani wykorzystywane w celach marketingowych. Nasza polityka to „zero tolerancji dla spamu”. Ściśle przestrzegamy zapisów Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. Twoje dane są bezpieczne.

Czy mogę skorzystać z pomocy w ramach Polisa Plus w przypadku szkody o niewielkiej wartości?

Oczywiście, szkody o niewielkiej wartości są bardzo często zaniżane przez firmy ubezpieczeniowe.

Jacy specjaliści tworzą Fundusz Odszkodowań Komunikacyjnych?

Zespół Funduszu Odszkodowań Komunikacyjnych tworzą znakomici prawnicy oraz doświadczeni rzeczoznawcy i konsultanci. Każda osoba pracująca przy programie Polisa Plus jest fachowcem w swojej dziedzinie.

W jakim czasie od wypadku komunikacyjnego można starać się o dopłatę z Polisa Plus?

Roszczenia względem ubezpieczyciela, które dotyczą odszkodowania z OC lub AC, można składać nawet do 3 lat od stłuczki lub zderzenia.

Jak mogę się dowiedzieć czy ubezpieczyciel zaniżył moje odszkodowanie?

Skontaktuj się z nami. Nasi rzeczoznawcy przeprowadzą szybką i bezpłatną ekspertyzę. Możesz zadzwonić pod numer 781 000 781, wypełnić formularz kontaktowy lub wysłać nam swój numer – oddzwonimy do Ciebie i przeprowadzimy przez cały proces.

Otrzymałem zaniżone odszkodowanie za szkodę komunikacyjną. Jaką pomoc może mi zaoferować Polisa Plus?

W ramach programu Polisa Plus zajmujemy się dopłatami do odszkodowań OC i AC (szkody częściowe i całkowite).

Ile pieniędzy mogę otrzymać z Polisa Plus?

Wysokość dopłaty zależy od wartości szkody oraz tego, jak bardzo ubezpieczyciel zaniżył kwotę odszkodowania. Ustalana jest na podstawie darmowej analizy szkody, którą wykonają nasi eksperci.

W jaki sposób rozliczyć dopłatę do odszkodowania z urzędem skarbowym?

Zgodnie z obowiązującym prawem, dopłata do odszkodowania komunikacyjnego traktowana jest jako dochód. Nie martw się, w tym przypadku płatnikiem będziemy my – odprowadzimy podatek do właściwego urzędu skarbowego, a Ty otrzymasz od nas PIT11. Jedyne co musisz zrobić, to ująć otrzymaną kwotę dopłaty w zeznaniu podatkowym za rok, w którym otrzymałeś pieniądze.

Jakich dokumentów potrzebuję, żeby uzyskać dopłatę do odszkodowania z programu Polisa Plus?

Do podpisania umowy potrzebne są dokumenty otrzymane od firmy ubezpieczeniowej: kosztorys szkody oraz decyzja o przyznaniu odszkodowania. Możesz je nam wysłać mailem (skany dokumentów) lub tradycyjną pocztą.

Jak przebiega podpisanie umowy w ramach Polisa Plus?

Umowę dostarczy Ci kurier. Po podpisaniu dostarczy ją do nas. Obsługa kurierska w ramach Polisa Plus jest bezpłatna.

Jak szybko i w jakiej formie otrzymam dopłatę do odszkodowania w ramach Polisa Plus?

W przypadku dopłaty do odszkodowań z OC lub AC pieniądze otrzymasz nawet w ciągu 7 dni. Możesz wybrać sposób wypłaty: gotówkę, przelew bankowy lub przekaz pocztowy.

Czy dopłata z Polisa Plus wpływa na wysokość zniżek na ubezpieczenie?

Nie, otrzymanie dopłaty z programu Polisa Plus nie wpływa na wysokość zniżek na ubezpieczenie.

Odszkodowania lotnicze

Kiedy należy mi się odszkodowanie za lot?

Jeśli w ciągu ostatnich 3 lat Twój lot był opóźniony powyżej 3 godzin, odwołany albo odmówiono Ci wejścia na pokład, możesz być uprawniony do odszkodowania.

Jeśli podróżowałeś z Europy lub do Europy (obsługiwanych przez europejskie linie lotnicze), możesz uzyskać odszkodowanie za opóźnienie lub odwołanie lotu bądź odmowę wejścia na pokład. Wyjątkiem są „nadzwyczajne okoliczności” będące poza kontrolą linii lotniczych.

W przypadku lotów wewnętrznych w USA prawo do odszkodowania występuje wyłącznie w przypadku odmowy wejścia na pokład z powodu przepełnienia samolotu, gdy na miejsce docelowe docierasz z co najmniej godzinnym opóźnieniem.

Czym są „nadzwyczajne okoliczności” będące poza kontrolą linii lotniczych?"

Zgodnie z prawem Unii Europejskiej przewoźnik (linie lotnicze) nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia lotów z powodu „nadzwyczajnych okoliczności”. To sytuacje, których nie można było uniknąć nawet przy podjęciu wszelkich racjonalnych środków.

Np. niekorzystne warunki pogodowe, strajki pracowników, nagłe przypadki medyczne czy ograniczenia kontroli ruchu lotniczego. Linie lotnicze nie odpowiadają również za problemy spowodowane siłą wyższą, np. klęską żywiołową (huragan, trzęsienie ziemi, wybuch wulkanu) czy wojną.

Jakich krajów i linii lotniczych dotyczy oferta Polisa Plus?

Nasza oferta dotyczy wszystkich pasażerów, których obejmuje rozporządzenie Unii Europejskiej WE 261/2004. Prawa wynikające z tego rozporządzenia mają zastosowanie, jeśli wylatujesz z kraju należącego do UE (dowolną linią lotniczą) lub przylatujesz do UE (linią lotniczą zarejestrowaną w UE, na Islandii, w Norwegii lub Szwajcarii).

Jakich dokumentów potrzebuję, aby ubiegać się o odszkodowanie lotnicze?

Ważne jest posiadanie karty pokładowej lub innego dokumentu zawierającego numer rezerwacji (np. biletu elektronicznego). Numer rezerwacji to ciąg sześciu znaków, który może składać się z cyfr i liter.

Warto również mieć inne dokumenty związane z podróżą. Jeśli poniosłeś dodatkowe koszty spowodowane opóźnionym lub odwołanym lotem, dobrze jest zachować rachunki.

Mój lot był opóźniony. Jak sprawdzić, czy należy mi się odszkodowanie?

Jeżeli w ciągu ostatnich 3 lat Twój lot był opóźniony o ponad trzy godziny, a winnym zaistniałej sytuacji była linia lotnicza (a nie np. warunki pogodowe), najprawdopodobniej należy Ci się odszkodowanie.

Wypełnij nasz darmowy Formularz kontaktowy. Zajmie Ci to tylko chwilę. Sprawdzimy, czy należy Ci się odszkodowanie i odezwiemy się do Ciebie. Wypełnienie formularza do niczego Cię nie zobowiązuje!

Mój lot został odwołany. Jak sprawdzić, czy należy mi się odszkodowanie?

Jeżeli w ciągu ostatnich 3 lat Twój lot został odwołany, a winnym zaistniałej sytuacji była linia lotnicza (a nie np. warunki pogodowe), najprawdopodobniej należy Ci się odszkodowanie.

Wypełnij nasz darmowy Formularz kontaktowy. Zajmie Ci to tylko chwilę. Sprawdzimy, czy należy Ci się odszkodowanie i odezwiemy się do Ciebie. Wypełnienie formularza do niczego Cię nie zobowiązuje!

Odmówiono mi wejścia na pokład z powodu braku miejsc. Jak sprawdzić, czy należy mi się odszkodowanie?

Jeżeli w ciągu ostatnich 3 lat Twój odmówiono Ci wejścia na pokład, a winnym zaistniałej sytuacji była linia lotnicza (np. samolot był przepełniony), najprawdopodobniej należy Ci się odszkodowanie.

Wypełnij nasz darmowy Formularz kontaktowy. Zajmie Ci to tylko chwilę. Sprawdzimy, czy należy Ci się odszkodowanie i odezwiemy się do Ciebie. Wypełnienie formularza do niczego Cię nie zobowiązuje!

Ile pieniędzy mogę otrzymać?

Odszkodowanie lotnicze może wynieść nawet 600 euro. W tym wariancie pobieramy 25 % wartości odszkodowania. Prowizję pobieramy jednak tylko w przypadku, gdy wywalczymy dla Ciebie odszkodowanie.

Czy będę ponosić dodatkowe koszty, takie jak opłaty sądowe czy adwokackie?

Nie, w wariancie prowizyjnym Fundusz Odszkodowań nie pobiera żadnych dodatkowych opłat oprócz ustalonej z góry prowizji 25 %. Prowizję pobieramy tylko wtedy, gdy uzyskamy dla Ciebie odszkodowanie.

Linie lotnicze poinformowały mnie o odwołaniu lotu w dniu zaplanowanego wylotu. Czy mam szansę na odszkodowanie?

Tak, prawdopodobnie masz prawo do odszkodowania od linii lotniczych. Wyjątkiem jest sytuacja w której zaoferowano Ci nowy plan podróży, który pozwolił na wylot nie więcej niż godzinę przed planowanym odlotem oraz dotarcie na miejsce docelowe poniżej dwóch godzin po planowanym czasie przylotu (w zależności od odległości).

Mój lot był opóźniony o mniej niż 3 godziny, ale przez opóźnienie nie zdążyłem na przesiadkę. Czy mam szansę na odszkodowanie?

Tak. Według przepisów Unii Europejskiej liczy się opóźnienie w miejscu docelowym. Jeżeli z powodu opóźnienia nie zdążyłeś na przesiadkę i dotarłeś do celu ponad 3 godziny później niż było to zaplanowane, masz szansę na odszkodowanie. Wszystkie etapy podróży (loty) muszą jednak odbywać się w ramach jednej rezerwacji.

Czy mogę ubiegać się o odszkodowanie, jeśli korzystałem z tanich linii lotniczych, lotu czarterowego bądź mój lot odbywał się w ramach wycieczki z biura podróży lub podróży służbowej?

Tak. Możliwość ubiegania się o odszkodowanie dotyczy zarówno lotów odbywających się w ramach wycieczek, obowiązków służbowych, jak i lotów tanimi liniami lotniczymi czy lotów czarterowych.

Czy przekazując Funduszowi Odszkodowań Komunikacyjnych swoje dane, mogę mieć pewność, że są bezpieczne?

Tak. Chronimy wszystkie dane, które otrzymujemy od naszych klientów. Nie są one udostępniane innym podmiotom ani wykorzystywane w celach marketingowych. Nasza polityka to „zero tolerancji dla spamu”. Ściśle przestrzegamy zapisów Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. Twoje dane są bezpieczne.

Formularz kontaktowy
Wypełnij formularz. Przeprowadzimy ekspertyzę wstępną i skontaktujemy się z Tobą.
  • Zero spamu - Twój numer jest bezpieczny
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Wyślij swój numer – oddzwonimy niezwłocznie lub zadzwoń: 781 000 781
  • Zero spamu - Twój numer jest bezpieczny
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.